blogg

/

Bedriftsnyheter & presse

/

0 min read

Ch-Ch-Changes: Bonzer får ny identitet

Bonzer videreutvikler sin identitet. Det skjer som en del av en større forandring; vår tidligere identitet var stilistisk sikker og det ble ikke tatt for mange sjanser - det gjorde det heller ikke i våre handlinger som selskap. Vi føler nå at vårt konsept og vår eksistens har blitt validert til den grad at vi nå vil ta skrittet fra det trygge til det nye - i både overført og direkte betydning.

I jakten på vår nye identitet har vi prøvd å se innover. Målet vårt har alltid vært å skape et brand som gjenspeiler vår ambisjon og seriøsitet som et progressivt selskap. Vi prøver ikke bare å utfordre status quo, men tror virkelig at vi kan endre bransjen til det bedre - om det så bare er litt.

Valget av Bonzers lyseblå farg var veldig åpenbar. Lyseblå symboliserer bl.a. oppriktighet og standhaftighet - noe vi i Bonzer ser på som en integrert del av vårt DNA. Vi tar ansvar i alt vi gjør - spesielt overfor kundene våre, men også overfor samfunnet vi opererer i. Effektiv markedsføring går ofte på kompromiss med etikk og moral, her har vi trukket en strek i sanden; våre kunder må ha maksimal verdi i vårt samarbeid med dem, men sluttkunden, våre kunders kunder, er minst like viktige, og i den grad må de også oppnå maksimal verdi gjennom vårt arbeid.

I tillegg til den lyseblå fargen, har vi besluttet å holde merkevaren ren med sort og hvitt - farger som alltid har vært nær oss ettersom de symboliserer alvor og åpenhet. Ambisjonen er alltid å være ærlig og direkte overfor våre kunder; sannhet, moral og etikk kan ikke bøyes, det kan heller ikke svart -hvitt.

Den nye skrifttypen (space grotesk) skal understreke Bonzers forkjærlighet for teknologi. Selv om vår ytelse, i tillegg til å være teknologisk, også i stor grad er menneskelig og empirisk, ser vi på det som en skrifttype som kommuniserer alvor, samtidig som den oppmuntrer til kreativitet og utvikling.

Vi vil ikke være som alle andre. Vi ønsker å utfordre, ta sjanser og alltid ta utgangspunkt i det som føles riktig - det skaper vår nye identitet.

/ Ulrich, administrerende direktør i Bonzer

Ulrich Svarrer

CEO & Founder

Savner dere mer organisk trafikk og konverteringer?

La oss se hva som skal til for å dere kan bli mer synlige i deres marked.

Savner dere mer organisk trafikk og konverteringer?

La oss se hva som skal til for å dere kan bli mer synlige i deres marked.