Case

Slik fikk Dogley topp rangering på Google med “hundepensjonat” og “hundehotell”

Konsulenter

Thomas Bogh

Savner dere mer organisk trafikk og konverteringer?

La oss se hva som skal til for å dere kan bli mer synlige i deres marked.

Nøkkelresultater

  • Økning i månedlig organisk trafikk: 290%

  • Økning i visninger på Google: 2.713%

  • Økning i månedlig trafikkverdi: 334%

Delingsøkonomien har kommet til hundeverden, det har den gjort i form av Dogley, en online plattform som knytter sammen hundesittere og hundeeiere.

Dogley er dermed et alternativ til de mer klassiske alternativene for hundepleie som pensjonater, hundehotell og hundekenneler.

Men om Dogley ikke er et klassisk hundepensjonat eller hundehotell slik vi kjenner dem, hvordan kan de rangere blant de to beste på søkeord som "hundekjøring" med 3,8K estimerte månedlige søk og "hundehotell" med 400 estimerte månedlige søk?

Les mer om hvordan vi gjorde i delen Hva har vi gjort? lenger ned.

Overordnet utvikling

Siden vi startet å jobbe med SEO for Dogley i april 2019 har vi jobbet helhetlig med nettsiden ettersom det er slik vi får de mest bærekraftige organiske resultatene.

SEO-situasjon i april 2019:

SEO-situasjon i juli 2020:

Vekst i månedlig organisk trafikk

Dogleys tilstedeværelse på relevante søkeord i toppresultatene på Google har ført til en merkbar økning i organisk trafikk. I juli 2020 har organisk trafikk økt med 290% siden november 2019:

Utvikling i organiske søkeord på side 1

For en plattform som Dogley er innholdsmarkedsføring, og dermed en blogg, et viktig middel for å generere kontinuerlig trafikk til nettstedet. Dette skaper en økt bevissthet om plattformen, noe som er essensielt når du, i likhet med Dogley, kommer med en ny løsning til markedet.

Derfor har vi jobbet mye med Dogleys blogg og produsert innhold som treffer mange brede søkeord i hundeverden.

I juli 2020 er Dogley på side 1 med nesten 950 søkeord. Et stort antall av disse er plassert på bloggen:

Økning i visninger på Google

Som et resultat av de mange plasseringene på side 1, får Dogley 2713% flere månedlige visninger på Google i juli 2020 sammenlignet med samme periode i fjor. Det er en enorm brandverdi i å være synlig i Googles toppresultater ettersom det skaper økt tillit hos forbrukeren.

Økning i traffic value

Traffic value eller trafikkverdi er en Ahrefs-beregning som beregner hva det ville ha kostet å kjøpe organisk trafikk gjennom PPC. Sammen med Dogley har vi funnet søkeordene som har størst forretningsverdi for Dogley, det er vanligvis søkeord med høy CPC (cost per click) som er en del av beregningen av trafikkverdi.

De verdifulle søkeordens reise mot side 1 kan sees i økningen i trafikkverdien her:

Hva har vi gjort?

  • Målrettet jobbet for å oppnå minimum topp tre-rangeringer på søkeord relatert til Dogleys plattform. Dette er søkeord som "hundepensjonat", "hundehotell" og "hundekennel".
    Ettersom søkeintensjonen bak disse søkeordene ikke er 1-til-1 med Dogleys løsning, har det vært viktig å treffe søkeintensjonen på best mulig måte, samtidig som Dogleys løsning presenteres som et godt alternativ.
    Effekt: Oppnådd topp tre-rangeringen på de nevnte viktige søkeordene.

  • Bygget et hunderase-univers for å rangere på volumtunge hunderaseord som labradoodle (12K), Coton de Tulear (11K), cocker spaniel (9.3K), border collie (9.1K), pomeranian (9.3K) og shih tzu (12K).
    Effekt: Alle de nevnte hunderaser er blant de tre høyest rangerte på Google.

  • Fokuserte på å bringe Dogleys EAT i spill. Å gjøre Dogley til plattformen for alt som er relatert til hunder.
    Det er bl.a. gjort ved å sette Dogleys dedikerte brukere i spill og samle førstehåndskunnskap fra dem.
    Effekt: Flere blogginnlegg basert på førstehåndskunnskap.

  • Fokusert på å forkorte den forrige brukerreisen som er når du oppretter en profil på dogley.com. Vi har gjort dette ved å utvikle og inkorporere knapper i hvert blogginnlegg som leder folk inn til Dogleys hundepassere.
    Effekt: CTA-knapper i alle blogginnlegg og en økning i antall profiler som er opprettet.

Samarbeidet vårt med Bonzer har vært preget av produktivitet, åpenhet og en generelt god sparring. De har vist stor forståelse for virksomheten vår og hva som skaper verdi for oss. De har også vært i stand til å jobbe både raskt og uavhengig når det er nødvendig.

Peter Jensen, Dogley

Savner dere mer organisk trafikk og konverteringer?

La oss se hva som skal til for å dere kan bli mer synlige i deres marked.