Case

477,59% Økning i organisk trafikk: Hvordan vi fikk det til med LogPoint

Konsulenter

Thomas Bogh

Thomas Bogh

Thomas Bogh

Thomas Bogh

Thomas Bogh

Thomas Bogh

Thomas Bogh

Savner dere mer organisk trafikk og konverteringer?

La oss se hva som skal til for å dere kan bli mer synlige i deres marked.

Nøkkelresultater

  • Vekst i organisk trafikk**: 477,59%**

  • Vekst i organisk konvertering: 158,48%.

  • Vekst i traffic value: 497,11%

  • Vekst i søkeord på side 1: 238,97%

LogPoint og den imponerende veksten i deres SEO metrics

I august 2020 startet vi vårt samarbeid med nettsikkerhetsselskapet LogPoint som gjør SEO på det amerikanske markedet. I oktober ble vi enige om et enda større samarbeid med SEO på det amerikanske, danske, norske, svenske, franske og tyske markedet.

Nå har vi jobbet med LogPoint i over elleve måneder, og resultatene av vår internasjonale innsats er veldig tydlige. I dette caset vil vi lede deg gjennom:

  • Hvem er LogPoint?

  • Hvilke resultater oppnådde vi i arbeidet med LogPoint?

  • LogPoints vekst i organisk trafikk

  • LogPoints vekst i konverteringer

  • LogPoints vekst i traffic value

  • LogPoints vekst i søkeord på side 1

  • Hva gjorde vi for å få disse resultatene?

Hvem er LogPoint?

LogPoint er et IT-selskap som støtter cybersikkerhet, samsvar, IT-drift og forretningsanalyse. LogPoint tilbyr cyberforsvar med sine moderne SIEM- og UEBA -løsninger til sikkerhetsteam og bransjer av alle størrelser rundt om i verden. De jobber med store kunder i mange bransjer og land.

I LogPoints kundebase finner du Lanchester University, Region Värmland og danske National Life Science Supercomputing Center (Computerome) som alle har implementert en LogPoint -løsning for å håndtere potensielle cyber trusler.

Hvilke resultater oppnådde vi i arbeidet med LogPoint?

LogPoints vekst i organisk trafikk

For å øke den organiske trafikken til LogPoints nettsted, rettet vi oss mot svært relevante søkeord med et stort månedlig volum og kommersiell verdi, på tvers av de seks markedene vi jobber med SEO. De positive effektene er tydelige.

Som du kan se, har trafikken til LogPoints nettsted økt betydelig hver måned siden vi startet samarbeidet. Om du sammenligner juni 2020 med juni 2021, ser du en økning i organisk trafikk på hele 477,59%.

LogPoints vekst i organiske konverteringer

Den viktigste konverteringen som kan spores i LogPoint er når besøkende sender inn et skjema for å bestille en demo for løsningene sine. Økningen i denne konverteringsberegningen er også svært fremtredende. Vi ser en økning på 158,48% i skjemaene som er sendt inn fra januar 2021 til juni 2021.

LogPoints vekst i traffic value

Traffic value er en beregning som viser endringen i ekvivalentverdien til organisk søketrafikk, om trafikken hadde blitt hentet gjennom betalt per klikk fra annonser. LogPoints traffic value har hatt en massiv økning, spesielt den siste måneden. Dette er en økning som vokser kontinuerlig. Når vi sammenligner traffic value fra begynnelsen av juli 2020 til begynnelsen av juli 2021, ser vi en økning på 497,11%.

LogPoints vekst i søkeord på side 1

Vi ser også imponerende vekst i søkeord på side 1 for LogPoint. Da vi startet i august 2020, rangerte LogPoint 136 søkeord på side 1. Nå, i begynnelsen av juli 2021, rangerer LogPoint 461 søkeord på side 1. Dette betyr en økning på så mye som 238,97% i løpet av en elleve måneders periode.

Hvordan skapte vi disse resultatene?

Ambisiøs internasjonal SEO-strategi

Som nevnt tidligere begynte vi en internasjonal SEO-strategi med LogPoint i oktober. LogPoint ønsket å være mer til stede på det amerikanske, danske, norske, svenske, franske og tyske markedet. Vi utvidet derfor vår første avtale. LogPoint hadde allerede et sterkt nettsted med versjoner på amerikansk, fransk og tysk, men de hadde ikke et dansk, norsk eller svensk nettsted. Opprettelsen av disse sidene var en grunnleggende del av den overordnede strategien, ettersom språkversjoner er nødvendige for å rangere lokalt for viktige søkeord.

Teknisk SEO: språkversjoner og Core Web Vitals

Noe av det første tekniske SEO-arbeidet vi gjorde var ulike språkversjonene for de manglende markedene på LogPoint-nettstedet. Vi opprettet menyer for hvert språk som manglet, for å kunne legge inn oversatt innhold og nytt marked spesifisert innhold på de nye sidene. I samarbeid med LogPoints utvikler har vi også fikset og gjort mange endringer på LogPoints Core Web Vitals for at siden skal ha en så god teknisk helse som mulig, med de riktige forutsetningene for å rangere med viktige søkeord på alle markedene.

Skreddersydde strategier

Ettersom ingen markeder er like, lagde vi ikke nøyaktig de samme strategiene på alle markedene vi jobber med. Derfor laget vi spesifikke innholdsplaner for hvert marked for å lage markedsspesifikt innhold med høyt lokalt volum og kommersiell verdi. Når det gjelder vår valgte linkbuilding-taktikk, ble noen av disse valgt for alle markedene. Samtidig så vi også et stort potensial i å skreddersy bestemt taktikk for å bygge lenker til spesifikke markeder.

Fokus for linkbuilding på tvers av alle markeder

Vår linkbuilding-metode på alle markeder har vært å fortsetter å fokusere på å gjøre nisjeinnhold relevant for en bredere målgruppe og ta opp aktuelle hendelser som cyberangrep på markedsspesifikke virksomheter. For å bygge lenker gjorde vi innhold langt mer fordøyelig enn det vanlige IT-selskapets innhold. Vi har også lagt til spesifikke eksempler på f.eks. cyberangrep for å gjøre det mer interessant for målgruppen for vår oppsøkende virksomhet.

Markedsspesifikk taktikk for å bygge lenker

I visse markeder var det fornuftig å skreddersy strategiene våre. For eksempel så vi en bemerkelsesverdig mulighet i det tyske markedet for å lage innhold og bygge lenker angående SAP Security (Systems, Applications, Products) - et stort tema, spesielt i Tyskland. For Tyskland fokuserte vi også på å gjøre nisjeinnhold relevant for en bredere målgruppe, og plukke opp aktuelle hendelser som nåværende cyberangrep.

Videre så vi store muligheter for gjesteposter på det amerikanske og danske markedet. Derfor valgte vi å fokusere mye på gjestepost -taktikken i disse to markedene.

VI så et stort potensiale ved å øke vår SEO-innsats for å skape bedre bevissthet og lead generering for LogPoint på et utrolig konkurransepreget marked. Samarbeidet med Bonzer har allerede tatt vår SEO-innsats til et nytt nivå og vi gleder oss til de fremtidige samarbeidene og resultatene.

Nicolai Zerlang, VP Marketing, LogPoint

Savner dere mer organisk trafikk og konverteringer?

La oss se hva som skal til for å dere kan bli mer synlige i deres marked.