/
Bedriftsnyheter & presse
/
0 min read
Blant verdens 1 million mest omtalte nettsider, kommer Norge på sisteplass i Skandinavia.
Når nettsteder har få andre relevante nettsteder som refererer til siden, påvirker det ofte nettstedets posisjon på Google, men ikke i positiv retning.
Få henvisninger viser til Google at nettstedet ikke er pålitelig eller autoritært. Google er derfor forsiktig med å belønne slike nettsteder med gode organiske posisjoner på førstesiden. Med begrenset eller ingen tilstedeværelse på førstesiden av Google, går nettsteder glipp av en betydelig mengde potensielle kunder og salg på nettet.
Det å bli referert til på nett og oppnå gode posisjoner på Google bør være et viktig fokusområde for alle virksomheter.
Blant de 1 million mest lenket-til nettstedene i verden, havner Norge på sisteplass blant de Skandinaviske landene med kun 3 328 nettsiden på listen.
Svenske virksomheter er Skandinavias beste på å få relevante og autoritære nettsider til å lenke til deres hjemmesider. Svenskene har 6 933 nettsteder på listen over de 1 million mest lenkede nettstedene i verden. Danskene følger tett på med 5.220 nettsteder.
Om vi ser på listen i forhold til befolkningstallet, lander Norge fremdeles nederst på listen.
Mangelen på fokus på tilstedeværelse på nett, og å bli lenket til blant norske virksomheter, er utrolig synd.
Desverre ser vi en mangel på fokus på SEO blant mange norske virksomheter, det er virkelig synd. En investering i godt SEO-arbeid vil ha en massiv innvirkning på skaleringen av bedrifter. SEO bør være en prioritert og integrert del av enhver virksomhets økonomiske vekstplan
Ulrich Svarrer, administrerende direktør i Bonzer
På Bonzer jobber de med såkalt triangulær SEO; teknisk SEO, innholdsproduksjon og linkbuilding. Noen byråer jobber med SEO i Norge, men de fleste er ikke spesialiserte SEO-byråer og tilbyr ingen ikke-betalt linkbuilding-tjeneste.
Bonzers måte å bygge lenker på og få andre nettsteder til å lenke til hjemmesider, er basert på ikke-betalte, relevante og autoritære lenker som styrker klientens posisjon på den første siden i Google og andre søkemotorer.
Google verdsetter spesielt kvalitet, relevante og ikke-betalte lenker når de skal vurdere hvilke nettsteder som skal vises øverst på den første siden. Det er derfor avgjørende å bygge lenker på denne måten når du skalerer.
Ettersom Norge har minst antall refererte nettsteder i Skandinavia, går mange norske virksomheter glipp av en betydelig mengde online tilstedeværelse, potensielle kunder, salg og økonomisk vekst.
Det bør være liten eller ingen tvil om at økt fokus på SEO bør være en betydelig prioritet blant norske virksomheter fremover.
Bonzer tilbyr en gratis SEO analyse for de bedriftene som ønsker å virkelig ta det neste steget for å skape vekst.
CPO & Partner
Thomas er CPO og partner, og hans daglige fokus ligger på kontinuerlig analyse av Googles algoritme og utvikling av SEO som et produkt. Thomas har jobbet med SEO i flere år med stor lidenskap for å dele sin kunnskap om hvordan bedrifter best kan implementere SEO i sin virksomhet. I tillegg til Bonzer bidrar Thomas med kunnskap til lesere hos blant annet Search Engine Journal, DanDomain og Detailfolk. Han underviser også i digital mediestrategi ved Copenhagen Business School og i SEO ved DMJX i København. Har du spørsmål eller ønsker angående SEO, er du velkommen til å kontakte ham på [email protected].
Savner dere mer organisk trafikk og konverteringer?
La oss se hva som skal til for å dere kan bli mer synlige i deres marked.
Savner dere mer organisk trafikk og konverteringer?
La oss se hva som skal til for å dere kan bli mer synlige i deres marked.