Hva vi gjør i Bonzer
Hos Bonzer jobber vi med søkemotoroptimalisering (SEO): den organiske formen for markedsføring. Vi jobber med SEO fordi vi virkelig tror – og vet – at dette er den beste måten å hjelpe våre kunder med langsiktig vekst, betydelig økt synlighet for målgruppen og mer salg. Dette er det vi gjør gjennom måten vi jobber på.
Basert på en Discovery analyse definerer vi og skaper en strategisk SEO roadmap som inneholder bestemte sprint for hver kunde. Når man jobber med SEO handler det om å prioritere de viktigste oppgavene og eksekvere dem effektivt. Dette er det sprints handler om.
Strategi produksjon
Vi skaper strategier basert på dyptgående analysearbeid. Uten dyptgående analyser hadde det ikke vært mulig for oss å forstå våre kunders business – samt våre kunders mål som er essensielt for å skape strategier.
Vi planlegger 12 måneder i forveien – samtidig som vi kontinuerlig evaluerer vårt arbeid
Hver strategi består typisk av en 12 måneders roadmap med de viktigste sprintene planlagt i de første tre månedene – det vi kaller en “phase” eller fase. Vi ser alltid etter lavthengende frukter som kan generere raskere resultater og bærekraftig vekst for våre kunder.
Til tross for at vi har en 12 måneders strategi gjør hver fase det mulig å tilpasse seg til nye trender, produktoppdateringer eller annet som har behov for prioriteringer gjennom samarbeidet.
Med prioriteringsøvelser i hvert kvartal (hver fase), sørger vi for å ha de mest oppdaterte og konkurransedyktige roadmaps.
Våre sprint
Våre sprint er tidsbegrenset med ytelser med fokus på å nå de målene vi ønsker å oppnå i samarbeidet med kunden. Dette er selve essensen av vår playbook.
Hos Bonzer skaper vi sprints for hver del av SEO feltet – og vi kombinerer og optimerer sprintene basert på erfaringer fra våre kunder og cases, samt industri-nyheter.
Kombinert med vår måte å jobbe med våre SEO strategier gjør dette våre sprint enda mer effektive hver gang vi bruker dem.
Hvilke typer sprint defineres i playbook-en?
SEO er basert på tre pillars: teknisk optimering, content og link building. Dette legger grunnlaget for sprint kategoriene vi jobber med:
Technical optimization
Content marketing
Link building
- Tech sprints: Tech sprints fokuserer på alt innenfor teknisk SEO optimering.
- On-page sprints: On-page sprints er basert på content og inkluderer alt fra nytt innhold til optimering av eksisterende innhold.
- Off-page sprints: Off-page sprints er basert på linkbuilding. Dette er hvor vi bruker våre konkurransedyktige fordeler og digitale PR tilnærming for å øke kundens merkevarebevissthet.
- Analytisk sprint: Med analytisk sprint har vi muligheten til å optimere vår kundes SEO strategi mens vi fortsetter fase etter fase. Her gjennomfører vi sprints basert på bedriftsnyheter, markedsendringer, konkurrenter og mer.
Hvordan alt fungerer sammen
Å kombinere sprint i ulike faser er det som skaper markedsledende strategier uten grenser. Dette er gjort mulig gjennom team-basert ytelse som består av våre ressurser og vår kundes markedsføringsteam.
Våre konsulterende squads sørger alltid for å levere strategien i et kombinert samarbeid med våre in-house tekniske spesialister og content spesialister. Dette samarbeidet, samt å samle ulike viktige kompetanser er det som skaper de best mulige SEO resultatene for våre kunder. Disse resultatene er vårt hovedmål og hver dag jobber vi for å sørge for at vi når målet.