Klient
Sverdrup Steel
Kategori
other
Savner dere mer organisk trafikk og konverteringer?
La oss se hva som skal til for å dere kan bli mer synlige i deres marked.
Sentrale punkter fra september 2022 til mars 2023
Vekst i organiske søkeord: 94.19 %
Vekst i organiske søkeord på side 1: 124.9 %
Vekst i månedlige visninger på Google: 62.22 %
Vekst i organisk trafikk: 128 %
Denne industricasen er et godt eksempel på hvordan on-page optimalisering og innbydende innhold kan være med på å øke veksten innenfor et tradisjonelt område som en næringsvirksomhet som Sverdrup befinner seg i – og den bør leses av alle bedrifter som opererer i industribransjen.
Vi innledet samarbeidet vårt med Sverdrup Steel 1. september 2022. Vår innsats har hittil ført til økt synlighet på flere forretningskritiske søkeord, med en vekst på 1869 nye søkeord på Google – og 301 nye søkeord på side 1.
I denne casen skal vi dykke dypere på følgende resultater:
Økning i organiske søkeord på Google + økning på side 1
Økning i månedlig organisk trafikk
Økning i visninger på Google
Vi oppsummerer hvilke tiltak vi har iverksatt og hvilken effekt vår innsats har hatt på synligheten til Sverdrup Steel. Vi gir deg dessuten flere gode SEO-tips som din bedrift kan dra nytte av.
Men først skal vi introdusere denne casen.
Sverdrup Steel er en global leverandør av rustfritt stål, og Norges største lagerholder av rustfrie materialer i stang og plater. Målet deres er å tilby et bredt vareutvalg og et høyt servicenivå.
Opprinnelig startet virksomheten i Stavanger og de har siden utvidet til seks forskjellige norske byer. Selskapet har dessuten åpnet virksomhet i utlandet med varehus i Sverige, Tyskland, Storbritannia og Sør-Korea. Opp gjennom årene har selskapet posisjonert seg som en ledende spesialist innenfor rustfritt stål, og sitter i dag på en særlig kompetanse, kunnskap og innsikt i bransjen. Deres tekniske avdeling består av eksperter som kundene deres utnytter hyppig.
La oss se på de spesifikke resultatene Bonzer og Sverdrup Steel har oppnådd sammen.
Vi startet samarbeidet med å utføre en grundig analyse av deres nettside og identifiserte områder som kunne forbedres for å øke deres organiske synlighet. For å forbedre Sverdrup Steels synlighet på Google, fokuserte vi først og fremst på å optimalisere deres tekniske SEO. Vi implementerte en robots.txt-fil som hjalp med å styre søkemotorers indeksering av nettsiden. Ved å definere hvilke deler av nettsiden som skulle være tilgjengelige for søkemotorer, kunne vi sikre at viktig innhold ble indeksert, samtidig som vi begrenset indeksering av sider som ikke var relevante eller verdifulle for søkeresultatene.
Vi gjennomførte også en omfattende gjennomgang av nettsiden for å identifisere og fjerne dupliserte sider. Dupliserte sider kan forvirre søkemotorer og forringe rangeringen på Google. Ved å eliminere disse unødvendige dupliserte sidene, kunne vi konsolidere autoriteten og relevansen til Sverdrup Steels nettsted, noe som resulterte i bedre synlighet på Google. Vi brukte også kanoniske tagger for å peke søkemotorer mot den primære versjonen av innholdet når det fantes flere versjoner.
Gjennom implementeringen av en robots.txt-fil og fjerning av dupliserte sider oppnådde Sverdrup Steel en betydelig forbedring i synligheten på Google og vi kunne nå fokusere videre på prosjektet vårt.
Noe som vi alltid vurderer når vi skal produsere innhold for en nettside, er å tenke på kundens søkeintensjon bak utvalgte søkeord. Sverdrup sine søkeord varierer fra transaksjonelle til informative – og derfor har vi produsert tekster til kategorisidene deres, i tillegg til en ordliste og blogginnlegg.
Grafene under viser utviklingen i antall organiske søkeord som Sverdrup rangerte på per 1. september da vi innledet samarbeidet, samt antall organiske søkeord de rangerer på etter 5 måneders samarbeid med oss. Det tilsier en økning på 94.19 %, og vi fortsetter å se en positiv gradvis økning.ek
Men vi vet alle at det er på side 1 av Google hvor brukere ønsker å finne relevant informasjon. De aller færreste blar videre til side 2 og utover. På grafene nedenfor ser vi en utrolig vekst på 124.9 % med antall nye søkeord på side 1 av Google. Denne økningen har resultert i et høyere antall med månedlige besøk til nettsiden deres via organisk trafikk.
Jo flere søkeord man blir synlig på side 1 av Google med, desto flere antall månedlige impressions (visninger) ender man opp med. Impressions er en beregning som viser hvor mange ganger nettstedet ditt har blitt vist i Googles søkeresultater.
Antall visninger øker proporsjonalt med de relevante søkeordene som Sverdrup og deres innhold er indeksert for. Når man har flere synlige søkeord på side 1 og er blant de tre øverste resultatene på førstesiden, øker sannsynligheten for at folk klikker seg inn på nettsiden din. Dette betyr at man opplever flere klikk når man ender opp med flere visninger.
Hos Sverdrup ser vi en økning i månedlige visninger på grunn av den positive utviklingen på søkeord med høyt søkevolum. Per 31. mars 2023 rangerer Sverdrup med 117 organiske søkeord blant de tre øverste søkeresultatene på side 1 på Google – og 542 organiske søkeord på resten av side én, og 3851 til sammen. Og ikke nok med det – det har vært en økning på 62.22% i antall visninger.
På grafen nedenfor ser du utviklingen i den månedlige organiske trafikken på Sverdrup sin nettside. Vi produserte helt nye tekster for kategorisidene deres, som opprinnelig var helt blanke. De manglet blant annet en oversikt over hvilke produkter selskapet tilbyr. Kategorisidene som vi produserte for Sverdrup bidro derfor til å drive organisk trafikk til nettsiden deres.
I tillegg arbeidet vi med å produsere nye SEO-titler og meta beskrivelser for flere av URLene deres. Vi forbedret også H-tag strukturen deres. Disse ble deretter indeksert av Google. Som følge av dette rangerer disse sidene høyere på Google enn de gjorde før.
Vår innholdsproduksjon og on-page optimalisering var til sammen med på å øke den månedlige organiske trafikken med 127 % på et halvt år.
Hemmeligheten bak et suksessfullt SEO-forløp, er den solide og gjennomtenkte strategien vi i Bonzer produserer. Vi har oppnådd et godt samarbeid med Sverdrup, fordi vi gjennomførte en grundig analyse i forkant og skreddersydde en seks måneders plan til dem.
I strategien for Sverdrup prioriterte viktigheten av å rydde opp på nettsiden deres, ettersom det var mange dupliserte sider. Vi ønsket en bedre flyt mellom de forskjellige sidene, som vi gjennomførte ved hjelp av interne lenker. Som nevnt tidligere produserte vi helt nytt innhold til ellers tomme kategorisider. Videre skrev vi tekster til en helt ny ordliste, samt blogginnlegg, som per 1. februar 2023 ikke enda er publisert. Vi har jobbet grundig med nye SEO-titler og meta beskrivelser, og samtidig fikset H-tag strukturen på flere URLer. Hele denne innsatsen har resultert i en stor økning i trafikk med relevante organiske søkeord.
Til slutt er det viktig for oss å påpeke at hver eneste kunde er unik og har forskjellige behov. I Bonzer er vi opptatte av å skreddersy en plan og en strategi som er tilpasset kunden. Vi baserer hele vår innsats på dette. Det er dessuten verdt å nevne at enhver strategi er dynamisk, som innebærer at ved uforutsette hendelser, oppdaterer vi strategien fortløpende for å tilpasse den til kundens nye behov. Vi tilpasser Bonzers interne ressurser for å matche dine ønsker og behov på en best mulig måte.
Er du ansvarlig for den digitale ytelse i selskapet? Vi har utarbeidet en guide til SEO, hvor vi gir deg de beste rådene til hvordan din bedrift kan optimalisere den organiske trafikken til nettsiden din.
Er din virksomhet Bonzers neste eksempel på en vellykket case? Få en gratis SEO-analyse via lenken nedenfor. Vi analyserer selskapets nåværende ytelse, samt konkurrentene dine, og vurderer markedsmulighetene dine – uansett hvor i verden markedet ditt er. Vi gjør vårt beste for å svare på alle forespørsler.
Savner dere mer organisk trafikk og konverteringer?
La oss se hva som skal til for å dere kan bli mer synlige i deres marked.