Klient
Grant Thornton
Kategori
service
Services
SEO Baseline, Content
Konsulenter
Gwyneth Olsen
Alexander Brandstrup
Claus Diedrichsen
Savner dere mer organisk trafikk og konverteringer?
La oss se hva som skal til for å dere kan bli mer synlige i deres marked.
“Tallene snakker nesten for seg selv, men etter nesten to års samarbeid har Bonzer løftet vår SEO-innsats og skapt gode resultater på Google. De har særlig hjulpet oss med content strategier, men også gjennomført endringer på den tekniske fronten. De er flinke til å forklare komplekse SEO-begrep på en forståelig måte. Samarbeidet har ikke bare forbedret vår synlighet, men også styrket vår interne kompetanse.”
I mars 2023 gikk Bonzer og Grant Thornton Danmark inn i et samarbeid med formålet om å øke Grant Thorntons organiske tilstedeværelse og posisjonere dem som en av revisorbransjens mest prominente ledere. Samarbeidet ble bygd på å etablere Grant Thornton som en thought leader innen alt som rører seg i revisjonsbransjen, blant annet ved å utvikle et dyptgående og informativt univers for å oppnå topical authority.
+4137%
økning i organiske informative søkeord på side 1
+663%
økning i totalt antall organiske søkeord
+1310%
økning i organisk trafikk
Grant Thornton er en globalt anerkjent revisjons- og rådgivningsvirksomhet som leverer tjenester innenfor revisjon, skatterådgivning, økonomisk rådgivning, outsourcing m.m. Med dyptgående bransjeinnsikt og et sterkt fokus på å forstå kundenes unike forretninger, leverer de skreddersydd rådgivning og revisjon som skaper klarhet og verdi. Grant Thorntons tjenester henvender seg til små og mellomstore virksomheter, som ønsker en proaktiv sparringspartner med høy faglighet.
Det overordnede målet for samarbeidet er å styrke Grant Thorntons organiske tilstedeværelse og posisjonere dem som en trusted advisor for hva enn som rører seg innenfor revisjon, regnskap, skatt, moms, forretningsutvikling m.m.
Et sentralt element i strategien for samarbeidet har vært å utarbeide en dyptgående content velocity-plan med alle relevante emner for Grant Thorntons tjenester. Gjennom kontinuerlig produksjon og optimalisering av innholdet på siden, har samarbeidet vært et stort testament til uttrykket “Content is King”.
Utover den organiske veksten har vi gjennom samarbeidet oppnådd at Grant Thornton også vokser på markedet gjennom fusjoner med konkurrenter, hvor vi også har gitt rådgivning for en vellykket innholdsmigrering fra de fusjonerte domenene. Dette har vært med på å sikre at siders trafikk og autoritet ikke har gått til spille, men derimot blitt korrekt overført til Grant Thorntons hoveddomene.
Siden samarbeidets oppstart har Grant Thornton sett en imponerende 663 % stigning i samlet antall organiske søkeord. Denne markante veksten er et resultat av en strategisk innsats for å utvide virksomhetens digitale rekkevidde ved hjelp av målrettet innholdsstrategi for å etablere dem som en thought leader i markedet.
Ved å identifisere og optimalisere for flere informative søk, har strategien sikret en sterk tilstedeværelse på tvers av relevante søk innenfor revisjon, skatt og regnskap. Fokus har ikke kun vært på å generere trafikk, men også på å styrke kvaliteten og relevansen av de besøkende ved å tiltrekke målgrupper som aktivt søker etter løsninger og ekspertise innenfor Grant Thorntons kjerneområder.
I takt med den flotte veksten av antall rangerte søkeord, har samarbeidet også resultert i en 4.237 % økning i organiske søkeord på side 1, som utelukkende relaterer til informative søk. Dette resultatet har vært et direkte utfall av vår målrettede innholdsstrategi, der formålet var å etablere Grant Thornton som en prominent tankeleder i bransjen.
Innholdsstrategien fokuserte på en systematisk avdekking av alle relevante emner hvor Grant Thornton kan vise sin ekspertise og rådgivning. Ved å produsere innhold som svarer på brukernes informative søk, har samarbeidet sikret at Grant Thorntons artikler blir sett på som en kvalitetskilde som besvarer brukernes spørsmål om et gitt emne.
Grant Thornton har sett en imponerende 1.310 % økning i synlighet som resultat av den innholdsfokuserte strategien. Denne utviklingen er i høy grad drevet av en målrettet innsats for å sørge for å øke antallet rangerende søkeord, som har hatt en effekt på virksomhetens tilstedeværelse på Google.
Hvor Grant Thorntons synlighet tidligere primært var relatert til deres tjenester og kompetanser, har strategien gjort det mulig for dem å ta utallige posisjoner på Googles første side for både informative og kommersielle søkeord. Dette inkluderer søk hvor potensielle kunder søker etter løsninger til komplekse problemstillinger, trender i bransjen og strategisk rådgivning.
Denne veksten betyr at Grant Thornton ikke bare er en opplagt aktør for virksomheter som aktivt søker etter en rådgiver, men også har blitt en fremtredende kilde til kunnskap og innsikt i revisjons- og finansbransjen. Denne utviklingen understøtter deres posisjonering som en trusted advisor og thought leader, samtidig som det skaper muligheter for å tiltrekke potensielle kunder uavhengig av hvor de er i kundereisen
Savner dere mer organisk trafikk og konverteringer?
La oss se hva som skal til for å dere kan bli mer synlige i deres marked.